Нейробіологія немовлят: 10 правил розвитку мозку дитини, дайджест. Чому навчати дітей в перший рік життя
1) Дитина, недоедающий протягом перших трьох років, виживе, але ніколи не досягне своїх потенційних фізичних можливостей. Точно так само дитина, чий мозок не має активного вербального і мовного спілкування, виживе, але буде мати величезні труднощі в навчанні і ніколи не розвине повністю свій інтелектуальний потенціал.
2) Перші три роки життя – критичний час для розвитку мозку. Після трирічного віку мозок вже небудет володіти такою нейропластичностью, тобто несможет споразительной гнучкістю реагувати наизменения під впливом різного оточення. Помер звуження вікна можливостей мозок відсікає використовуються або використовуються рідко зв’язку, потенціал адаптивності кширокому діапазону можливостей також зменшується, з-за чого будь-які починання, наприклад, вивчення мови встаршем віці, стають все складніше.
3) Обмеження на фізичну активність дитини надають негативний вплив для його розвитку, наприклад, постійне використання арени, манежу або перестраховка. Дитина сам повинен усвідомити можливості свого організму, це програма, дана природою.
4) Якщо дитину позбавляти вражень і відчуттів, то буде спостерігатися підвищення або зниження чутливості, сповільняться процеси сприйняття та інтелектуального розвитку.
5) Вивчено вплив похвали на немовлят. Вчені розглянули типи вербальної стимуляції, які діти віком від одного до трьох років чують від своїх батьків. Було показано, що такі діти впевнені, що їх успіх залежить від важкої роботи і подолання перешкод, і що їх здатності можна поліпшити, докладаючи зусилля. Висновок: навіть однорічних потрібно заохочувати за їх зусилля, а не за їх вроджені здібності.
6) Від того, відчував дитина в дитинстві любов і турботу, залежить здатність людини надалі бути щасливим і радіти життю. Це залежить від біохімічних реакцій, які закладаються саме в ранньому віці.
7) Телевізор і розвиток дитини. Дослідження психолога Патриції Кул підтверджує той факт, що телевізор не допомагає розвитку малюків.
8) Діти, які виросли в середовищі, вільному від хронічного стресу, краще справляються з життєвими потрясіннями, вдаючись до більш конструктивним і менш руйнівним методів відновлення.
Токсична стресове оточення породжує у немовлят внутрішні подразники, які діють як перші пригнічують фактори для розвитку дитячого мозку і відволікають від навчання. Стрес природним чином присутнє в житті кожного, включаючи немовлят, наприклад, коли вони пізно їдять або плачуть перед сном. Але коли рівень стресу постійно високий, кортизол та інші гормони стресу пригнічують мозок маленької дитини, назавжди змінюючи його структуру.
9) Сильно впливає на розвиток мови вивчення іноземних мов із самого раннього віку. На першому році життя частини мозку, що розпізнають звуки починають спеціалізуватися і підлаштовуватися під ту мову, яку чує дитина і поступово малюк втрачає здатність розпізнавати деякі особливі звуки інших іноземних мов.
10) Постійна розмова з дитиною дуже важлива, але важливо і її якість. Якщо дитячий мозок заповнюється лише простими улюлюканиями і дурними словами, тоді він не потягне навчання в складному коледжі. Якщо ви день за днем будете заповнювати мозок дитини найрізноманітнішим словниковим запасом, такий мозок стане «багатший».
Через кілька років після народження закороткий проміжок часу формуються нейронні зв’язки, які виявляться дивно сильними, або небезпечно слабкими, ноименно вони будуть впливати на всі досягнення людини. Що виступає в якості основних факторів впливу? Про це ми поговорили в Дайджесті Нейробіологія немовлят
дайджест як розвивати мозок дитини, ніж прокачувати нейронні зв’язки младенцов, про розвиток мозку немовлят
Дайджест зібрав доктор Дмитро Ионкинберг, від авторів: Доктор Джек Шонкофф, директор Центру розвитку дитини Гарвардського університету; професор Дана Саскінд, лауреат нагороди медичного факультету Чиказького університету; Сьюзан Голдін-Мідоу – заслужений професор факультету психології Чиказького університету, Національного інституту дитячого здоров’я та розвитку людини.